Wyzwania nadwzroczności z bliska.
Krajobraz nauki w dzieciństwie różni się obecnie od tego, co większość praktykujących optometrystów może sobie przypomnieć.
Jedną z największych zmian, mówi Marie Bodack, O.D., jest wzrost "ciągłej pracy z bliska" w szkole.
"Nie korzystaliśmy z iPadów czy iPhone'ów; byliśmy na tablicy" - mówi dr Bodack, szefowa podstawowej opieki pediatrycznej w Southern College of Optometry. "Teraz dzieci dostają urządzenia i laptopy w młodszym wieku i jest o wiele więcej podtrzymywanej pracy w pobliżu niż nawet 10 lat temu".
Ta zmiana ma implikacje dla nadwzroczności, naturalnie. Badania na małą skalę w Optometry & Vision Science, "Impact of Simulated Hyperopia on Academic-Related Performance in Children," badają te implikacje.
Naukowcy symulowali 2,5 dioptrii obustronnej nadwzroczności u 15 wizualnie normalnych dzieci, a następnie mierzyli ich wydajność w różnych zadaniach, takich jak Neale Analiza Umiejętności Czytania, kodowanie i wyszukiwanie symboli w podtestach Skali Inteligencji Wechslera dla Dzieci, oraz w teście Rozwojowego Ruchu Oczu.
Zgodnie z artykułem, "Wykazano również znaczącą interakcję pomiędzy tymi czynnikami (p < 0,05), z największym spadkiem wydajności zaobserwowanym, gdy symulowana nadwzroczność była połączona z ciągłą pracą w bliży. Ta kombinacja spowodowała obniżenie wydajności od 5 do 24 procent w całym zakresie środków związanych z nauką."
Wyniki te nie są zaskoczeniem dla dr Bodack. Ale zauważa, że badanie dodaje dane, gdzie były rzadkie - i miejmy nadzieję, że ustawia scenę dla większej skali badań badających rolę nadwzroczności. Jest to również więcej dowodów wskazujących na potrzebę kompleksowych badań wzroku dla dzieci, Dr Bodack mówi.
"Problemy, które są zauważane często odnoszą się do krótkowzroczności - dzieci, które nie widzą tablicy, ale widzą dobrze z bliska" - mówi dr Bodack. "To jest często łatwiejsze dla dalekowzrocznych dzieci, aby prześlizgnąć się przez szczeliny badań przesiewowych".
Czytaj więcej na: http://studio-photoart.pl/